Kerstbomen inzameling Kerk en Zanen

Gemeente

Kerstbomen inzameling Kerk en Zanen

De gemeente Alphen aan den Rijn biedt inwoners de kans om op een milieuvriendelijke manier af te komen van hun kerstbomen en tegelijkertijd een zakcentje te verdienen. Dit jaar kun je op woensdag 10 januari je kerstboom inleveren op centrale inzamelpunten verspreid over wijken en dorpen. Voor elke boom die je inlevert, ontvang je €0,50.

Inzamelpunten Kerk & Zanen

• 14.00 -15.00 uur - Chinastraat (park)
  • 15.00 -16.00 uur - Renaissancelaan (tegenover huisnummer 70/72)
  • 13.00 -14.00 uur - Evenaar hoek Oude Wereld
  • 13.00 -16.00 uur - Pleintje Dotterbloem

Duurzaam en doordacht

De kerstbomen worden ter plekke versnipperd en krijgen zo een tweede leven. De snippers worden omgezet in voedingsrijke compost voor planten en bomen, of gebruikt om paden mee aan te vullen. Zo draag je niet alleen bij aan je eigen portemonnee, maar ook aan een groenere gemeente. Zorg ervoor dat de bomen kaal en zonder kruis worden ingeleverd; kerstbomen met hars kunnen namelijk niet in de gft-container vanwege de niet-composteerbare hars.

Speciale service voor topinzamelaars

Ben jij een echte superinzamelaar en heb je honderd of meer kerstbomen verzameld? Dan komt de gemeente de bomen op donderdag 11 januari persoonlijk bij je thuis versnipperen. Voor deze service ontvang je €0,30 per boom. Om gebruik te maken van deze speciale ophaaldienst, dien je vooraf een afspraak te maken via telefoonnummer 14 0172 of door een e-mail te sturen naar gemeente@alphenaandenrijn.nl.

Grijp deze kans om na de feestdagen op een duurzame manier bij te dragen aan jouw gemeenschap en tegelijkertijd een extraatje te verdienen. Laten we samen zorgen voor een groener Alphen aan den Rijn!