Nationale Nachtvlinder Nacht in Archeon

Zaterdag, 06/07/2024 23:00

Museumpark Archeon

Ontdek de magie van nachtvlinders in Kerk en Zanen

Op zaterdag 6 juli 2024 organiseert Stichting Ons Groene Hart, in samenwerking met museumpark Archeon, de jaarlijkse Nationale Nachtvlinder Nacht. Deze bijzondere avond biedt ook de inwoners van Kerk en Zanen de kans om de fascinerende wereld van nachtvlinders te verkennen.

Wat is de Nationale Nachtvlinder Nacht?

De Nationale Nachtvlinder Nacht is een initiatief van de Vlinderstichting. Op verschillende locaties in Nederland worden lakens neergezet om nachtvlinders te lokken. Dit biedt een unieke gelegenheid om deze intrigerende insecten van dichtbij te bekijken en draagt bij aan belangrijk nachtvlinderonderzoek.

Hoe worden de nachtvlinders gelokt?

Naast het gebruik van lampen en lakens, worden nachtvlinders ook gelokt met geurige smeer, wijntouwen en speciale LED-emmers. Vrijwilligers van Stichting Ons Groene Hart zijn aanwezig om de vlinders op naam te brengen en staan klaar om al je vragen over dag- en nachtvlinders te beantwoorden.

• Toegang: gratis
  • Aanmelden: stuur een e-mail naar info@archeon.nl
  • Openingstijden: de poort is open van 22:00 tot 23:00 uur
  • Eindtijd: rond 01:00 uur

Let op: bij slecht weer zal de activiteit helaas niet doorgaan. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Stichting Ons Groene Hart via stichtingonsgroenehart@gmail.com.

Mis deze bijzondere nacht niet!

Wil je deze unieke ervaring meemaken en meer leren over nachtvlinders? Meld je dan aan en kom op 6 juli naar museumpark Archeon!