Feestelijke opening buurtsportvereniging GECANCELD door weeromstandigheden

Kerk en Zanen

LET OP: DIT EVENT IS DOOR WEEROMSTANDIGHEDEN GECANCELD

Feestelijke opening op 3 juli

Op 3 juli opent de buurtsportvereniging in Kerk en Zanen haar deuren in het Europapark. Deze vereniging biedt inwoners van alle leeftijden de kans om samen te sporten en nieuwe mensen te ontmoeten. De feestelijke opening start om 14:00 uur met een officiële handeling door wethouder van sport, Gert-Jan Schotanus, gevolgd door een middag vol activiteiten.

Programma van de openingsdag

Datum: 3 juli 2024
Locatie: Europapark, Kerk en Zanen
Tijd: 14:00 - 16:00 uur
Aanmelden: niet nodig

Activiteiten

• 13:15 - 14:00 uur: samen actief - sportactiviteiten voor kinderen van 4 t/m 13 jaar.
  • 14:00 - 14:15 uur: officiële opening door wethouder Gert-Jan Schotanus.
  • 14:15 - 16:00 uur: diverse sport- en spelactiviteiten voor het hele gezin.
  • 14:15 - 16:00 uur: clinics verzorgd door lokale sportaanbieders zoals Alphen Vitaal, Rugbyclub Alphen, SV Alphen, en meer.

Voor jong en oud: een breed sportaanbod

De buurtsportvereniging is er voor iedereen in de wijk, van jong tot oud. Buurtsportcoaches Dominique Smit en Jochem Bijman hebben al een gevarieerd programma opgezet. Wekelijks sporten zij met de jeugd, en met de oprichting van de nieuwe vereniging wordt het aanbod uitgebreid naar alle leeftijden.

Initiatieven en samenwerking

Met de uitleen van sport- en spelmaterialen en de oprichting van een Fit Club wordt het eenvoudiger om actief te blijven. De vereniging werkt samen met lokale sportaanbieders en ondernemers om een breed scala aan activiteiten te bieden. "Alphen Vitaal is de aanjager van deze vereniging, maar uiteindelijk zijn de buurtbewoners zelf de katalysator," zegt Jeffrey Drost van Alphen Vitaal.

Jouw mening telt

Het doel van de buurtsportvereniging is om buurtbewoners actiever en meer betrokken te maken. Heb jij ideeën voor activiteiten of wil je meehelpen met de organisatie? Laat het weten via alphenvitaal.nl/bsvinkerkenzanen en draag bij aan jouw ideale wijk.