Nieuwe sportinitiatieven in Kerk en Zanen: fitness, squash en buurtsport

Sport & Beweging

Nieuwe sportinitiatieven in Kerk en Zanen: fitness, squash en buurtsport

Next Level Gym: innovatieve fitnesservaring in Kerk en Zanen

Binnenkort opent Tom Boon, eigenaar van B-Fitt, de deuren van Next Level Gym in de wijk Kerk en Zanen. Deze nieuwe fitnessboutique belooft een unieke sportervaring waar vrije fitness en professionele begeleiding hand in hand gaan.

Vrije fitness:
De gym biedt mogelijkheden voor iedereen om op zijn of haar eigen niveau te trainen en persoonlijke doelen te bereiken.

Expertise van B-Fitt:

Met deskundige begeleiding en advies kunnen leden optimaal profiteren van hun workout.

Geautomatiseerde machines:

Moderne technologie voor een efficiënte en effectieve training.

Luxury fitness:

Een volledig uitgeruste verdieping met plate loaded en dumbells.

Next Level Gym zal gevestigd zijn aan de Flemingweg 18S.

Squash Alphen verhuist naar sportpark Kerk en Zanen

De Alphense squashvereniging, Squash Alphen, verhuist van Nieuwe Sloot naar een nieuwe locatie in sportpark Kerk en Zanen. Het huidige onderkomen moet plaatsmaken voor woningbouw, waardoor de vereniging gedwongen was op zoek te gaan naar een nieuwe plek.

Nieuwe hal:
De nieuwe hal aan de Amerikalaan wordt voorzien van zes squashbanen en een centrale kantine. De bestaande glazen achterwanden en vloeren van de huidige locatie verhuizen mee.

Zelfvoorzienend:

Vrijwilligers van de vereniging zullen helpen met het inrichten van de kantine, waardoor de nieuwe locatie niet alleen functioneel maar ook gezellig wordt.

Secretaris Marc Veldkamp is verheugd over de verhuizing en ziet een toekomst voor de vereniging waarin zij als zelfstandige club verder kunnen groeien. De bouw van de nieuwe hal zal begin 2025 starten en naar verwachting drie maanden duren.

Buurtsportvereniging: verbinding en beweging in Europapark

Op 3 juli wordt de buurtsportvereniging in Kerk en Zanen geopend in het Europapark. Deze vereniging is bedoeld om buurtbewoners samen te brengen en te stimuleren om gezamenlijk te sporten en activiteiten te organiseren.

Opening:
De opening wordt om 14:00 uur verricht door wethouder van sport, Gert-Jan Schotanus. Vervolgens kunnen bewoners deelnemen aan diverse activiteiten en kennismaken met sportaanbieders uit de wijk.

Voor jong en oud:

Buurtsportcoaches Dominique Smit en Jochem Bijman organiseren al activiteiten voor de jeugd, en met de nieuwe vereniging wordt het aanbod uitgebreid voor alle leeftijden. Er komt een uitleen van sport- en spelmaterialen en de oprichting van een Fit Club.

Het doel is om de betrokkenheid van buurtbewoners te vergroten en hen te motiveren actief deel te nemen aan sportieve en maatschappelijke activiteiten. Voor meer informatie en om je mening te geven over de nieuwe buurtsportvereniging, bezoek alphenvitaal.nl/bsvinkerkenzanen