GLUREN bij de BUREN

Zondag, 04/02/2024 11:00

Zondag, 04/02/2024 14:00

Kerk & Zanen

Verspreid over 24 gemeenten openen lokale artiesten hun deuren om hun kunsten te vertonen in een huiselijke setting. Deze evenementen, variërend van dansoptredens tussen het groen van kamerplanten tot jazzbands bij de warmte van de haard, beloven een sfeervolle en persoonlijke ervaring.

De voorstellingen, elk van 30 minuten, vinden plaats tussen 12:00 en 17:00 uur. Het unieke van dit evenement is dat je geen reserveringen hoeft te maken. Toegang tot deze optredens is gebaseerd op een vrijwillige bijdrage, waardoor iedereen de kans krijgt om lokale talenten te ontdekken.

Om jouw dag te plannen, wordt aangeraden het programma te bekijken en je eigen route uit te stippelen. Dit kan digitaal via Google Maps of op een meer creatieve wijze door het programma uit te printen en je route te tekenen, te schrijven of zelfs te schilderen. Deze dag biedt een unieke kans om de diversiteit aan podiumkunsten in jouw eigen buurt op een geheel nieuwe manier te ervaren.

Hieronder hebben we de artiesten en locaties in de woonwijk Kerk & Zanen voor je op een rijtje gezet. Wil je alle locaties in Alphen aan den Rijn bekijken ga dan naar de website van Gluren bij de Buren

Locaties en artiesten in Kerk & Zanen

NOISZ | De oude wereld 57 | Wijkcentrum
12:45 / 14:15 / 15:45

Noisz is een Alphens popkoor dat gezamenlijk zingen in een gezellige sfeer voorop heeft staan. Een club van mensen die, naast een hart voor muziek, beschikken over een flinke dosis humor en enthousiasme om van elk optreden een feestje te maken. Het repertoire bestaat uit de leukste hits van de 6o-er tot nu

Random | Zeelandstraat 2
12:00 / 13:30 / 15:00

Random bestaat uit vijf ervaren muziekliefhebbers die moeiteloos schakelen tussen (semi)akoestisch huiskamerniveau en podiumoptredens. Het repertoire bestaat uit een eigenzinnige keuze uit pop/rock van de afgelopen 40 jaar. Naast klassiekers van Amy, Alanis en Anouk en hoor je een aantal verrassende keuzes.

Twigs & Twine | Pakistanstraat 34
12:00 / 13:30 / 15:00

Twigs & Twine maakt akoestische muziek en speelt vooral eigen nummers. Deze zijn geïnspireerd op oude verhalen, maar ook op persoonlijke ervaringen. Er ligt veel nadruk op samenzang, met mooie en soms onverwachte harmonieën. De band neemt luisteraars graag even mee naar een andere belevingswereld.

2020: twee vrienden gaan een muzikale samenwerking aan. Als de eerste composities ontstaan stijgt de overtuiging. Compositorisch vindt een mooie evolutie plaats. Eerder filmisch dan pop of rock. Zie Spotify Ep Home Könst.